Blokkszeminárium I. (Módszertani követő szeminárium 1.) MAO9101

Tantárgyi tematika és félévi követelményrendszer

 

Féléves tematika:

Heti váltásban: anyanyelv-pedagógia és az irodalomtanítás módszertana

 

  1. Tájékoztató a követelményekről, a tematikáról, a szakirodalomról, a számonkérés módjáról és az órák menetéről; a referátumok előkészítése
  2. Óramodellek módszertani elemzése
  3. Egyéni tanítási feladatok, problémák ismertetése és csoportos megvitatása
  4. Egyéni tanítási feladatok, problémák ismertetése és csoportos megvitatása
  5. Egyéni tanítási feladatok, problémák ismertetése és csoportos megvitatása
  6. Az összefüggő iskolai gyakorlaton szerzett tapasztalatok bemutatása, elemzése
  7. Az összefüggő iskolai gyakorlaton szerzett tapasztalatok bemutatása, elemzése

 

 

 

A foglalkozásokon történő részvétel:

  • A gyakorlati foglalkozásokon a részvétel kötelező. A félévi hiányzás megengedhető mértéke teljes idejű képzésben a tantárgy heti kontakt óraszámának háromszorosa. Ennek túllépése esetén a félév nem értékelhető (TVSz 8.§ 1.)

 

Félévi követelmény: gyakorlati jegy

 

Az értékelés módja, ütemezése:

 

Referátumok: folyamatosan tartandók;

leadandók: legkésőbb az utolsó előtti hét óráján

 

A félévközi ellenőrzések követelményei:

SZÓBELI

Referátumok

A tematikában megadottak szerint.

A referátum bemutatása PPT-vel vagy Prezivel, a kivetített vázlat/jegyzetek alapján, ne felolvasással történjen!

 

ÍRÁSBELI

  1. A referátumok vázlata (4–10 oldal)
  2. Reflexió a tanítási gyakorlat során szerzett tapasztalatokról (5-10 oldal)

 

 

Az érdemjegy kialakításának módja:

Az érdemjegy meghatározására vonatkozó értékelési rend a következő. A gyakorlati jegy kiszámítása a félév során szerzett részjegyek átlaga alapján történik egyszerű kerekítéssel. (5 tizedre végződő átlag esetén a jegyek súlyozása az oktató mérlegelése alapján történik.) Ha a félévi részjegyek közül bármelyik elégtelen, és nem is javította a hallgató, akkor a gyakorlati jegy is elégtelen. Az elégtelen részjegyek javítására a félév során egyszer van lehetőség. A részjegyek javításának módját és idejét az oktató határozza meg, a hallgatóval egyeztetve. Gyakorlati jeggyel (félévközi jeggyel) záruló számonkérés esetén tantárgyfelvételenként kétszer kísérelhető meg az eredményes teljesítés.

 

Karafa Sándor

Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet,

B/108 karafa.sandor@nye.hu

Nyíregyháza, 2024. 02. 27.