Féléves tematika:
Időpont |
Hét |
Téma |
2021. 09. 06. |
1. |
Tematika és követelmények megbeszélése, feladatkijelölés Helyesírási gyakorlatok |
2021. 09. 13. |
2. |
A kommunikációs ismeretek felelevenítése A kommunikáció alapfogalmai |
2021. 09. 20. |
3. |
A kommunikáció és kutatása Diszciplináris kapcsolatok, interdiszciplináris területek |
2021. 09. 27. |
4. |
Az emberi kommunikáció története |
2021. 10. 04. |
5. |
A nem nyelvi kommunikáció |
2021. 10. 11 |
6. |
A nyelvi kommunikáció |
2021. 10. 18. |
7. |
ZH írása – gyakorlati óra |
2021. 10. 25. |
8. |
Önismeret és kommunikációs stílusok |
2021. 11. 08. |
9. |
Kommunikációs helyzettípusok és konfliktuskezelés |
2021. 11. 15. |
10. |
A személyközi kommunikáció közlésfajtái |
2021. 11. 22. |
11. |
Közlésfajták a társadalmi kommunikációban |
2021. 11. 29. |
12. |
Újmédia-kommunikáció, a befolyásolás formái: a meggyőzés és a manipuláció |
2021. 12. 06. |
13. |
ZH |
2021. 12. 13. |
14. |
Szervezési feladatok, a félév értékelése. |
Irodalom:
- Aczél Petra 2004. Retorika. A szóból épült gondolat. Krónika Nova Kiadó, Budapest.
- Aczél Petra 2009. Új retorika. Közélet, kommunikáció, kampány. Kalligram Kiadó, Pozsony.
- Aczél Petra 2012. Médiaretorika. Magyar Mercurius, Budapest.
- Aczél Petra szerk. (2015) Műveljük a médiát! Wolters Kluwer. Budapest, 2015. http://buvosvolgy.hu/dokumentum/108/aczel_muveljuk_a_mediat.pdf
- Andok Mónika 2013. A hatékonyság fogalma eltérő kommunikációs modellekben. In: A hatékony kommunikáció. A kommunikáció oktatása 5. Szerk.: Balázs László – H. Varga Gyula. Hungarovox Kiadó, Budapest. 18–23.
- Andok Mónika: 2016. Digitális média és mindennapi élet. Konvergencia, kontextus, közösségi média. L’Harmattan Kft. Budapest.
- Balázs László – H. Tomesz Tímea – H. Varga Gyula 2003. A kommunikáció elmélete és gyakorlata. Gramma Kiadó, Eger.
- Buda Béla: A közvetlen emberi kommunikációs szabályszerűségei. Bp., Animula K., 1997.
- Fercsik Erzsébet – Raátz Judit: Kommunikáció szóban és írásban. Bp., Korona Kiadó, 1995.
- Forgó Sándor: A kommunikációelmélet alapjai. Eger, 2011
- H. Varga Gyula: Bevezetés a nyelvi kommunikáció tanulmányozásába. Gramma Kiadó, Eger, 2015.
- Pease, Allan 2000. Testbeszéd. Park Kiadó, Budapest.
- Pléh–Síklaki–Terestyéni (szerk.): Nyelv – kommunikáció – cselekvés. Osiris Kiadó, Budapest, 1997.
- Rudas János 2001. Delfi örökösei. Önismereti csoportok –elmélet, módszer, gyakorlatok. Új mandátum, Budapest.
- Síklaki István 1994. A meggyőzés pszichológiája. Scientia Humana, Budapest.
- Szegfű András 1999. A szervezetek kommunikációjáról. In: Béres–Horányi (szerk.) 1999. 86–95.
- Zsolt Péter 2004. Kommunikációelméletek diszciplínái. EU-Synergon Kft., Vác.
A foglalkozásokon történő részvétel:
A gyakorlati foglalkozásokon a részvétel kötelező. A félévi hiányzás megengedhető mértéke teljes idejű képzésben a tantárgy heti kontakt óraszámának háromszorosa. Ennek túllépése esetén a félév nem értékelhető (TVSz 8.§ 1.)
Félévi követelmény: gyakorlati jegy
Az értékelés módja, ütemezése, a félévközi ellenőrzések követelményei:
A tantárgy jellege folyamatos gyakorlást feltételez, így a hallgatók minden héten feladatot kapnak, a feladatok megoldásának értékelése folyamatos. A félév során az elméleti anyag számonkérése két zárthelyi dolgozattal történik. Kettőnél több készületlen órai megjelenés, illetve háromnál több hiányzás a félév megismétlését vonja maga után.
Az érdemjegy kialakításának módja:
A félévi gyakorlati jegyet az órai munkára kapott jegyek, a zárthelyi dolgozatok érdemjegyeinek számtani átlaga határozza meg. Amennyiben a zárthelyi dolgozatok, vagy az órai munkák elégtelen minősítésűek, a félév elégtelen gyakorlati jeggyel zárul. Elégtelen gyakorlati jegy javítása a Tanulmányi és vizsgaszabályzat szerint lehetséges.
Tomori Tímea
Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet, főiskolai tanársegéd
B/217 tomori.timea@nye.hu
Nyíregyháza, 2021. 09. 10.