Portfólió OMA9004L

Tantárgyi tematika és félévi követelményrendszer

A portfólió elnevezése. A portfólió módszer elméleti alapjai. A portfólió fogalma,készítésének céljai, típusai. A portfólió készítésének folyamata. A portfólióban elhelyezhető dokumentumtípusok, a kötelező és a szabadon választott dokumentumok aránya. A pedagógusi portfólió és a reflexió. A reflexió értékelése. A portfólió szerkezete, formai követelményei. A portfólió vázlat bemutatása és megvédése.

 

A foglalkozásokon történő részvétel:

  • A gyakorlati foglalkozásokon a részvétel kötelező. A félévi hiányzás megengedhető mértéke teljes idejű képzésben a tantárgy heti kontakt óraszámának háromszorosa. Ennek túllépése esetén a félév nem értékelhető (TVSz 8.§ 1.)

 

Félévi követelmény: gyakorlati jegy

 

Az értékelés módja, ütemezése:

 

ÍRÁSBELI:

A portfólió vázlatának bemutatása.

 

Az érdemjegy kialakításának módja:

  • az órai munka beszámítódik a félévi jegybe, amennyiben külön értékelhető
  • a beszámoló és a házi dolgozat jegyei közül bármelyik elégtelen értékelése elégtelen gyakorlati jegyet eredményez. Az oktató joga súlyozni a két dolgozatjegy arányát és az órai munkát a félév végi tantárgyi eredmény megállapításánál, tehát nem azok átlaga határozza meg a félév végi eredményt
  • elégtelen gyakorlati jegy javítása a Tanulmányi és vizsgaszabályzat szerint lehetséges.

 

KÖTELEZŐ ÉS AJÁNLOTT IRODALOM

 

Falus Iván–Kimmel Magdolna: Portfólió. 2., bővített kiadás. Gondolat Kiadó, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet, Budapest, 2009.

 

Szivák Judit: A reflektív gondolkodás fejlesztése. Gondolat Kiadói Kör, Budapest, 2003.

 

Varga Lajos, Sz.: Portfólió kalauz. Segédlet (PTE PMMK). Kézirat. Pécs, 2010

 

Karafa Sándor

Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet, mesteroktató

B/108 karafa.sandor@nye.hu

Nyíregyháza, 2024. 02. 27.