Tantárgyi tematika és félévi követelményrendszer
Féléves tematika:
A levelező tagozatos oktatás keretében egyetlen 3 órás alkalommal kerül sor a kollaborációs tanulási környezet témakörének feldolgozására, amely során a hallgatók megismerkednek a kollaborációs módszerekkel, a digitális tanulási környezetek szerepével, valamint csoportos projektmunkát hajtanak végre.
Az alkalom tematikája:
- Bevezetés a kollaborációs tanulási környezetbe
- A kurzus céljainak, követelményeinek ismertetése.
- A kollaboratív tanulás alapfogalmai és elméleti háttere.
- A digitális eszközök szerepe az együttműködés támogatásában.
- Gyakorlati feladat – Kollaboratív projektmunka
- A hallgatók kis csoportokban közösen dolgoznak egy digitális kollaborációs platformon (pl. Google Drive, Microsoft Teams, Moodle stb.).
- Feladat: egy tanulási projekt keretében feladatok megosztása, csoportszerepek kialakítása, majd a közös munka eredményének bemutatása.
- Projektbemutatók és értékelés
- A csoportok bemutatják az általuk kidolgozott projekteket, digitális prezentáció formájában (pl. PPT vagy Prezi).
- Az oktató visszajelzése a csoportmunka hatékonyságáról és a tanulási környezet kialakításáról.
Foglalkozáson való részvétel: Mivel a kurzus egyetlen alkalommal kerül megrendezésre, a részvétel kötelező. Hiányzás esetén a kurzus nem teljesíthető.
Félévi követelmények:
- Csoportos projektmunka:
- A hallgatóknak az órán csoportos projektet kell kidolgozniuk és bemutatniuk.
- A projekt során kollaboratív eszközök használata kötelező (pl. Google Drive, Teams), és a bemutatás során digitális prezentáció is szükséges.
- Írásbeli feladat:
- Az órai munka után egyénileg 3-5 oldalas reflexió elkészítése szükséges, amelyben a hallgató értékeli a csoportmunkában való részvételét, a tanulási környezet hatékonyságát és a kollaboráció során felmerült kihívásokat.
- A reflexió leadásának határideje: az alkalmat követő 2 hét.
Értékelés módja:
- Projektmunka (szóbeli bemutató): 50%
- Írásbeli reflexió: 30%
- Órai aktivitás és részvétel: 20%
Az érdemjegy a fenti arányok alapján kerül meghatározásra. Az írásbeli reflexiókat az oktató javítja és értékeli.
Karafa Sándor
Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet, mesteroktató
B/108 karafa.sandor@nye.hu
Nyíregyháza, 2024. 09. 15.