Kollaborációs tanulási környezet OMA8004L

Tantárgyi tematika és félévi követelményrendszer

Féléves tematika:

A levelező tagozatos oktatás keretében egyetlen 3 órás alkalommal kerül sor a kollaborációs tanulási környezet témakörének feldolgozására, amely során a hallgatók megismerkednek a kollaborációs módszerekkel, a digitális tanulási környezetek szerepével, valamint csoportos projektmunkát hajtanak végre.

Az alkalom tematikája:

  1. Bevezetés a kollaborációs tanulási környezetbe
    • A kurzus céljainak, követelményeinek ismertetése.
    • A kollaboratív tanulás alapfogalmai és elméleti háttere.
    • A digitális eszközök szerepe az együttműködés támogatásában.
  2. Gyakorlati feladat – Kollaboratív projektmunka
    • A hallgatók kis csoportokban közösen dolgoznak egy digitális kollaborációs platformon (pl. Google Drive, Microsoft Teams, Moodle stb.).
    • Feladat: egy tanulási projekt keretében feladatok megosztása, csoportszerepek kialakítása, majd a közös munka eredményének bemutatása.
  3. Projektbemutatók és értékelés
    • A csoportok bemutatják az általuk kidolgozott projekteket, digitális prezentáció formájában (pl. PPT vagy Prezi).
    • Az oktató visszajelzése a csoportmunka hatékonyságáról és a tanulási környezet kialakításáról.

Foglalkozáson való részvétel: Mivel a kurzus egyetlen alkalommal kerül megrendezésre, a részvétel kötelező. Hiányzás esetén a kurzus nem teljesíthető.

Félévi követelmények:

  1. Csoportos projektmunka:
    • A hallgatóknak az órán csoportos projektet kell kidolgozniuk és bemutatniuk.
    • A projekt során kollaboratív eszközök használata kötelező (pl. Google Drive, Teams), és a bemutatás során digitális prezentáció is szükséges.
  2. Írásbeli feladat:
    • Az órai munka után egyénileg 3-5 oldalas reflexió elkészítése szükséges, amelyben a hallgató értékeli a csoportmunkában való részvételét, a tanulási környezet hatékonyságát és a kollaboráció során felmerült kihívásokat.
    • A reflexió leadásának határideje: az alkalmat követő 2 hét.

Értékelés módja:

  • Projektmunka (szóbeli bemutató): 50%
  • Írásbeli reflexió: 30%
  • Órai aktivitás és részvétel: 20%

Az érdemjegy a fenti arányok alapján kerül meghatározásra. Az írásbeli reflexiókat az oktató javítja és értékeli.

 

Karafa Sándor

Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet, mesteroktató

B/108 karafa.sandor@nye.hu

Nyíregyháza, 2024. 09. 15.