Szövegalkotás és szövegértés MAO1202L, MMA1202L

Tantárgyi tematika és félévi követelményrendszer

 

 

Féléves tematika:

1. hét (2022.03.25. 13-19): Tájékoztató a tananyagról és szakirodalomról, valamint a követelményekről. A szövegértés, szövegalkotás mint kulcskompetencia. A hallás utáni szövegértés. A beszédértés zavarai. Módszerek és gyakorlatok a hallás utáni szövegértés fejlesztésére. Írott szöveg megértése. Olvasási és megértési stratégiák. Szövegértési gyakorlatok. A digitális szövegek megértése.

2. hét (2022.04.30. 8-11): A szövegalkotás elmélete. Különböző szövegfajták alkotása. Projektmunka bemutatása.

 

A foglalkozásokon történő részvétel:

Az előadások a képzés szerves részét képezik, így az Intézmény a hallgatóktól elvárja a részvételt az előadásokon (TVSz 8.§ 1.)

Félévi követelmény: gyakorlati jegy

Az értékelés módja, ütemezése:

-           tárgykövetelmény típusa: gyakorlati jegy

-           a gyakorlati jegy megszerzésének feltétele: aktív részvétel az előadásokon, gyakorlati feladatok megoldása.

 

Kötelező szakirodalom:

Antalné Szabó Ágnes-Gonda Zsuzsa-Major Éva-Raátz Judit-Szabó Éva 2019. A szövegértés mint tanulási képesség fejlesztése. ELTE.

Anyanyelvi kompetenciafejlesztő munkafüzetek, Tinta Kiadó.

Szabó G. Ferenc 2015. A szövegértés-szövegalkotás pedagógiája. Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen.

Szikszainé Nagy Irma 1999. Leíró magyar szövegtan. Osiris Kiadó, Budapest.

Szikszainé Nagy Irma 2001. Szövegértés-szövegelemzés-szövegalkotás. Osiris Kiadó, Budapest.

Tolcsvai Nagy Gábor 2001. A magyar nyelv szövegtana. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

 

Nyíregyháza, 2022. 02. 07.

Dr. Sebestyén Zsolt