Tantárgyi tematika és félévi követelményrendszer
Féléves tematika:
1. hét (2022.03.25. 13-19): Tájékoztató a tananyagról és szakirodalomról, valamint a követelményekről. A szövegértés, szövegalkotás mint kulcskompetencia. A hallás utáni szövegértés. A beszédértés zavarai. Módszerek és gyakorlatok a hallás utáni szövegértés fejlesztésére. Írott szöveg megértése. Olvasási és megértési stratégiák. Szövegértési gyakorlatok. A digitális szövegek megértése.
2. hét (2022.04.30. 8-11): A szövegalkotás elmélete. Különböző szövegfajták alkotása. Projektmunka bemutatása.
A foglalkozásokon történő részvétel:
Az előadások a képzés szerves részét képezik, így az Intézmény a hallgatóktól elvárja a részvételt az előadásokon (TVSz 8.§ 1.)
Félévi követelmény: gyakorlati jegy
Az értékelés módja, ütemezése:
- tárgykövetelmény típusa: gyakorlati jegy
- a gyakorlati jegy megszerzésének feltétele: aktív részvétel az előadásokon, gyakorlati feladatok megoldása.
Kötelező szakirodalom:
Antalné Szabó Ágnes-Gonda Zsuzsa-Major Éva-Raátz Judit-Szabó Éva 2019. A szövegértés mint tanulási képesség fejlesztése. ELTE.
Anyanyelvi kompetenciafejlesztő munkafüzetek, Tinta Kiadó.
Szabó G. Ferenc 2015. A szövegértés-szövegalkotás pedagógiája. Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen.
Szikszainé Nagy Irma 1999. Leíró magyar szövegtan. Osiris Kiadó, Budapest.
Szikszainé Nagy Irma 2001. Szövegértés-szövegelemzés-szövegalkotás. Osiris Kiadó, Budapest.
Tolcsvai Nagy Gábor 2001. A magyar nyelv szövegtana. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Nyíregyháza, 2022. 02. 07.
Dr. Sebestyén Zsolt