Blokkszeminárium MAO9201

Tantárgyi tematika és félévi követelményrendszer

Féléves tematika: A kurzus során heti váltásban kerül sor az anyanyelv-pedagógia és az irodalomtanítás módszertanának feldolgozására. A foglalkozások célja, hogy a hallgatók elméleti tudásukat gyakorlati tapasztalatokkal egészítsék ki, és felkészüljenek az iskolai tanításra.

 

Tematikus órák:

 

1-2.: Tájékoztató a féléves követelményekről, tematikáról, szakirodalomról és számonkérés módjáról

A hallgatók megismerkednek a kurzus követelményeivel, az órák szervezésével és az elvárásokkal. A referátumok előkészítése megkezdődik.

Óramodellek módszertani elemzése

Irodalom- és nyelvtanórák elemzése, módszertani kérdések feltárása.

 

3-5. Egyéni tanítási feladatok, problémák ismertetése és csoportos megvitatása

A hallgatók bemutatják a saját tanítási tapasztalataikat, problémáikat, amelyeket csoportos keretben vitatunk meg. Mindenki reflektál saját élményeire, így közösen alakítunk ki hatékony megoldásokat.

 

6-7. Az iskolai gyakorlaton szerzett tapasztalatok bemutatása és elemzése

Az összefüggő tanítási gyakorlat során szerzett élmények és problémák közös megbeszélése, elemzése, visszajelzések adása és módszertani útmutatás.

 

Foglalkozásokon való részvétel: A gyakorlati órákon való részvétel kötelező. A megengedett hiányzás mértéke a heti kontaktórák számának háromszorosa. Ezen mérték túllépése esetén a kurzus nem teljesíthető.

 

Félévi követelmények: A kurzus végén gyakorlati jegy kerül megállapításra.

 

Értékelés módja:

 

    Referátumok:

        Folyamatosan tartandók a félév során.

        Az utolsó előtti héten le kell adni minden referátumot írásos formában.

 

    Szóbeli számonkérés:

        A referátumok tematikája alapján.

        A referátum bemutatása digitális eszköz (PPT vagy Prezi) segítségével történik. Fontos, hogy a prezentáció ne felolvasásból, hanem a vázlat alapján előadott magyarázatból álljon.

 

    Írásbeli követelmények:

        A referátum vázlata: 4-10 oldal terjedelemben.

        Reflexió az iskolai gyakorlat során szerzett tapasztalatokról: 5-10 oldal terjedelemben.

 

Az érdemjegy kialakítása: Az érdemjegy a félév során szerzett részjegyek átlaga alapján kerül meghatározásra, egyszerű kerekítéssel. Ha bármelyik részjegy elégtelen, és a hallgató nem javítja, a gyakorlati jegy is elégtelen lesz. A javításra a félév során egy alkalommal van lehetőség, amelynek időpontját és módját az oktató határozza meg a hallgatóval egyeztetve.

 

Kapcsolattartás:

Oktató: Karafa Sándor

Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet

E-mail: karafa.sandor@nye.hu

Iroda: B/108

 

Nyíregyháza, 2024. 09. 15.